Holdturnering

I Fanø Badmintonklub ønsker vi, at så mange spillere som muligt kommer på et holdturneringshold.

Vi er af den overbevisning, at spillerne ved at deltage i flest mulige kampe, dels udvikler sig spillemæssigt, udvikler kammeratskaber samt ikke mindst bliver grebet af badmintonspillet.

Når vi efter sæsonstart ved hvor mange spillere, vi har i de forskellige årgange, laver vi hold og melder dem til i de forskellige rækker. Klubben betaler for tilmelding samt transport.

Til disse aktiviteter forventer vi, at I som forældre støtter op om børnene ved at deltage som holdansvarlige, chauffører, osv.
Til holdturnering spiller du med dine klubkammerater mod andre klubber.
Man er 4-6 spillere på et hold, og man spiller 2-4 kampe pr. holdkamp. Man skal regne med at spille 8-10 holdkampe på en sæson fordelt over 5 lørdage eller søndage.

For at det hele kommer til at spille, kræver det en lille indsats fra forældrene også. Der skal nemlig være en holdansvarlig for hvert hold, der sørger for, at holdet kommer afsted. Holdkampene spilles ikke altid på hjemmebane, så der skal arrangeres kørsel til udebanekampene. Fanø Badmintonklub dækker udgifter færge og giver tilskud til kørsel. Der deltager ikke trænere/hjælpetrænere til holdkampene. Man behøver dog ikke have nogen badmintonforudsætninger for at være med som forælder, det vigtigste er at bakke op.

Alt efter holdkampens resultat bliver man tildelt point til tabellen, som afgør, om holdet skal til DM sidst i sæsonen. Spillerne får også point på ranglisten på badmintonplayer.dk ved deltagelse i holdkamp ligesom til stævner.
Har du spørgsmål til holdkamp, så kontakt Marianne Bay, tlf. 21444265